9/29/2015

Finally, a sweater for the husband

I think all the mothers here will agree with me... It is so easy to sew clothing for kids. When their clothing piece isn't okay, you can use it as clothing for getting dirty. But husbands they don't need such clothing!
Ik denk dat alle moeders me hier wel in zullen volgen... Het is zo eenvoudig om kinderkledij te naaien. Als een kledingstuk dan niet perfect is kan je het nog altijd als speelkleding gebruiken. Maar echtgenoten hebben zo'n kleding niet (meer) nodig.


Husbands want real perfect clothing. And finally, this weekend I sewed the Tour Tshirt of La Maison Victor. In my opinion, it is like the leather sweater but then for adults.
Echtgenoten willen echte perfecte kledingstukken. En eindelijk, dit weekend naaide ik het Tour Tshirt van La Maison Victor. Eigenlijk, in mijn ogen, de volwassen versie van de Leather sweater.

I used "matelassé" (stiched double-layered jersey) in blue and the sleeves were blue sweater fabric. 
Ik gebruikte "matelassé" (doorstikte dubbellagige tricot) in het blauw en de mouwen waren in blauw sweater stof. 

The sleeves were finished with binding as I didn't have enough fabric for the entire sleeves. Note to my self: buy more fabric the next time. :-)
De mouwen werkte ik af met boordstof omdat ik niet genoeg had voor de ganse mouw. Opmerking aan mezelf: meer stof kopen de volgende keer. :-)

And when the sweater was finished, my husband looked great (as always). A nice gift to celebrate our 5th wedding anniversary.
En toen de sweater klaar was, zag mijn echtgenoot er goed uit (zoals altijd). Een prima cadeau om onze vijfde huwelijksverjaardag te vieren. 






Sweater fabric/stof: De Stoffenstraat, Kasterlee.
Matelassé fabric/stof: Lizzy L'oiseau.


4 opmerkingen:

  1. Ik hou wel van de combinatie van die twee stofjes! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is niet eenvoudig om mooie stoffen te vinden voor volwassen mannen.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er echt heel mooi uit!! Goed gedaan!

    Héérlijk winkeltje he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een heerlijk winkeltje, maar zooo gevaarlijk oor de portemonee.

      Verwijderen

Your comment is very welcome, so do not hesitate to add yours. Jouw opmerking is van harte welkom, aarzel dus niet om die van jou toe te voegen.